Derginin yazım dili Türkçe veya İngilizcedir. Makaleler kaynakça hariç en az 3000 kelime olmalıdır. Özet kısmı 250 kelimeyi geçmemelidir. Metinlerde hem Türkçe hem İngilizce özet olmalıdır. Özetler en az 150 en fazla 250 kelime olmalıdır.
- Türkçe Özet ve Anahtar Kelimeler: Bu bölüm; araştırmanın amacını, bulgu ve sonuçlarını yorumsuz biçimde ortaya koyacak şekilde yazılmalı, 250 kelimeyi geçmemelidir. Özet’in sonunda çalışmayı en iyi şekilde açıklayabilecek en fazla 5 kelimeden oluşan anahtar kelimeler verilmelidir. İngilizce Özet (Abstract) ve Anahtar Kelimeler: Abstract ise, Özet’in İngilizce dilinde yazımıdır. Türkçe ve İngilizce Özetlerin içerikleri aynı olmalıdır. Anahtar Kelimeler de (Keywords) İngilizce olarak yazılmalıdır. En az 3 en fazla 5 anahtar kelime eklenmelidir. Özet metni ile başlık arasında 1,5 satır (18 punto) mesafe olmalıdır. Metin, 1,5 satır aralıklı yazılmalıdır.
Yazı Tipi ve Boyutu: Yazılar Times New Roman tipinde 12 punto boyutlarında yazı karakteri kullanılmalıdır. Dipnotlarda, bloklanmış alıntılarda, çizim ve tablolarda 10 punto boyutlarında yazı karakteri kullanılabilir.
Satır Araları:Metin içinde satır aralarında 1,5 satır (18 punto), dipnotlarda ya da bloklanmış alıntılarda şekil ve tablo açıklamalarında 1 satır (12 punto) boşluk bırakılmalıdır.
Paragraflar: Alt başlıklar dahil bütün metin soldan ve sağdan bloklanmış hizalı olarak yazılmalıdır. Paragrafların ilk satırı da soldan hizalanmalı, girinti yapılmamalıdır. Bloklanmış alıntılarda soldan ve sağdan 1 cm girinti yapılmalıdır. Paragraflar arası 1,5 satır (18 punto) boşluk bırakılmalıdır.
Bölüm Başlıkları: Birinci düzey başlık (Ana başlık) olan bölüm başlıkları bütün sözcükler büyük harfle, koyu ve 12 punto boyutlarında yazı karakteriyle yazılır, metin ortalanır.
İkinci düzey başlıklarda (Alt başlık) bütün sözcüklerin ilk harfleri büyük, diğer harfleri küçük karakterlerle, koyu olarak yazılır ve sol kenardan hizalanır.
Üçüncü düzey başlıklarda (İkincil alt başlık) yalnızca başlığın ilk harfi büyük, diğerleri küçük harfle ve koyu yazılır, sol kenardan hizalanır.
Bütün başlıklar numaralandırılır ve başlıklardan önce 2 satır (24 punto), sonra 1,5 satır (18 punto) boşluk bırakılır.
Tablo ve şekiller: Tablolar ve şekiller sayfa düzeni esaslarına uymak şartıyla metinde ilk söz edildikleri yerden hemen sonraya mümkün olduğu kadar yakın yerleştirilmelidir. Tablo ve şekillere, ilk rakam bölüm numarası, ikinci rakam tablonun ya da şeklin bölüm içerisindeki sıra numarası olmak üzere numara verilir.
Örnek Kaynakça Yazımı:
Kaynakçadaki gösterimlerde alfabetik sıralama yapılacaktır: Kaynaklarınızı ilk yazarın soyadının baş harfine göre alfabetik bir düzen oluşturarak veriniz. Özel durumlar için aşağıdaki kuralları uygulayınız. Kaynakçada APA 7 kullanılmaktadır.
Tek yazarın birden çok kaynağının kaynakçadaki düzeni: Tek yazardan alınan birden çok kaynak mevcut ise önceki baskılardan ileri baskılara doğru sıralamayı yapınız. Hewlett, L S. (1996). Hewlett, L. S. (1999).
Tek yazarlı kaynakça maddesi, aynı yazarın içinde bulunduğu çok yazarlı bir kaynakça maddesinden önce gelir: Alleyne, R. L (2001). Alleyne, R. L. & Evans, A. J. (1999).
Eğer ilk yazar aynı kalıyor ve ikinci veya üçüncü yazarlar değişiyorsa, ikinci yazarın soyadına göre alfabetik sıralama yapılır; eğer ikinci yazarlar da aynıysa üçüncüye bakılır ve bu şekilde devam eder. Gosling, J. R., Jerald, K., & Belfar, S. F. (2000).
Aynı soyadlı farklı araştırmacıların çalışmalarının kaynak olarak verilme düzeni: Aynı soyadlı yazarlarda sıralama ön isimlerinin baş harfine göre yapılacaktır. Mathur, A. L. & WalIston, J. (1999). Mathur, S. E. & Ahlers, R. J. (1998). Not: İlk yazarın soyadı ile beraber ön ismin baş harflerini de metindeki alıntılara ekleyiniz. Grup Yazarların Çalışmalarının veya Yazarı Belirtilmemiş Çalışmaların Kaynak Olarak Verilme Düzeni: Kuruluş veya devlet dairesi gibi yerlere ait grup halinde yazarların çalışmalarını, organizasyonun isminin baş harfine göre alfabetik olarak sıralayınız. Kuruluşların tam isminin yazılması gerekir (APA yerine Amerikan Psikoloji Derneği gibi). Sadece ve sadece çalışma “isimsiz” olarak belirtilmişse “İsimsiz” (İngilizce için “Anonymous”) kelimesi çalışmaya bir isim olarak verilir ve “isimsiz” sözcüğü gerçek bir isimmiş gibi alfabetik sıralama yapılır.
Eğer yazar bilgisi mevcut değilse, çalışmanın adı yazarın yerine yazılır ve sıralama çalışmanın adının baş harfine göre alfabetik sıralama yapılır.
Süreli Yayınlarda Kaynak Gösterme Makale yazarları: Herman, L. M., Kuczaj, S. A., & Holder, M. D. Baskı yılı: 1993 Makale başlığı: Responses to anomalous gestural sequences by a language-trained dolphin: Evidence for processing of semantic relations and syntactic information. Süreli yayının basıldığı derginin adı: Journal of Experimental Psychology: General Cilt: 122 Sayı: 4 Makalenin Sayfa Aralığı: 184-194 Herman, L M., Kuczaj, S. A., & Holder, M. D. (1993). Responses to anomalous gestural 26 seguences by a languagetrained dolphin: Evidence for processing of semantic relations and syntactic information. Journal of Experimental Psychology: General, 122(4), 184-194. doi: 10.1111/cdev.12868
Tek Yazarlı Dergi Makalesi Ekşi, H. (2006). Bilişsel ahlak gelişimi kuramı: Kohlberg ve sonrası. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 29-38. Mellers, B. A. (2000). Choice and the relative pleasure of consequences. Psychological Bulletin, 126(2), 910-924.
İki Yazarlı Dergi Makalesi Karadağ, E. & Öney, A. (2006). İlköğretim birinci kademesinde portfolyo dosyalarının değerlendirme aracı olarak kullanılabilirliği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 235-246. Klimoski, R., & Palmer, S. (1993). The ADA and the hiring process in organizations Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 45(2), 10-36.
Üç-Altı Yazarlı Dergi Makaleleri Dilmaç, B., Kulaksızoğlu, A. & Ekşi, H. (2007). Bir grup fen lisesi öğrencisine verilen insani değerler eğitiminin insani değerler ölçeği ile sınanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7(2), 1221-1261. Saywitz, K. J., Mannarino, A. P., Berliner, L, & Cohen, J. A. (2000). Treatment for sexually abused children and adolescents. American Psychologist, 55(4), 1040-1049.
Basımda Olan Dergi Makaleleri Baloğlu, N. & Karadağ, E. (basımda). Öğretmen yetkinliğinin tarihsel gelişimi ve Ohio Öğretmen Yetkinlik Ölçeği: Türk kültürüne uyarlama, dil geçerliği ve faktör yapısının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Zuckerman, M. & Kiefer, S. C. (in press). Race differences in face-ism: Does facial prominence imply dominance? Journal of Personality and Social Psychology.
İkincil Bir Kaynaktan Alınan Öz (Basılmış Süreli Yayın) ♦ “İkincil kaynak” terimi öz, makale özü, kitap değerlendirmeleri ve bunun gibi yazıları kapsar. Bunlar genellikle asıl yazar veya yazarların dışında bir kişi tarafından birincil kaynaklardan (dergi makalesi, makale, kitaplar gibi) elde edilmiştir. Akademi araştırmalarda asıl kaynağı okunarak kaynak gösterilmesi tercih edilir. ♦ Kaynağın sonunda İngilizce için, “Abstract obtained from”‘, Türkçe için “Öz bu kaynaktan alınmıştır” yazıp ikincil kaynağı belirttikten sonra baskı yılı, cilt no ve mevcut ise özü tanımlayan diğer özellikleri kaynakçada belirtiniz.
Kitaplar, Broşürler ve Kitap Bölümlerinde Kaynak Gösterme Kitabın yazarları: Beck, C. A. J., & Sales, B. D. Baskı Yılı: 2001 Kitabın Adı: Family mediation: Facts, myhts, andfuture prospects. Baskı Bilgisi: American Psychological Association. Beck, C. A. J. & Sales, B. D. (2001). Family mediation: Facts, myhts, and future prospects. American Psychological Association. Tekeli, Ş. (1995). 1980’ler Türkiye’sinde kadın bakış açısından kadınlar. İletişim Yayınları. ♦ Başlık ve alt başlıkların sadece ilk kelimesi ve var ise özel isimler büyük harfle başlar. ♦ Kitapların varsa doi’leri de sayfa sayısından sonra link olarak verilecektir. Eğer bir kitabın altıdan fazla yazarı varsa dergiler için belirtilmiş olan kuralları kullanınız. Geriye kalan yazarlar için ve diğerleri anlamına gelen vd kısaltmasını kullanınız ve sonra nokta koyunuz. İngilizce kaynaklar için et al. kullanınız.
Editörlü Kitaplar Çelebi, N. (Ed.). (1990). Kadınlarımızın cinsiyet rolü tutumları. Sebat Yayınları. Gibbs, J. T., & Huang, L. N. (Eds.). (1991). Children of color: Psychological interventions with minority youth. Jossey-Bass.
Ansiklopedi veya Sözlük Gürün, O. A. (2001). Psikoloji sözlüğü (2. bs., C.1-3). İnkılâp Yayınları. Sadie, S. (Ed.). (1980). The new Grove dictionary of music and musicians (6th ed., Vols. 1- 20). MacMillan.
Başka bir Kaynaktan Alınan Tablolar ve Şekiller: Başkasından alınarak kullanılmış tüm tablolarda (veya şekillerde) tablonun altına (veya şekil açıklamalarının altına) not ekleyip yayın hakkı sahibini ve yazarı belirtiniz. Tablo ve şekiller için aşağıdaki biçimi kullanınız.